Sunday, September 02, 2007

Walk hand in hand with God

Ilska, vrede, utbrott. Stress, stress, stress!!! Detta är inte Galaterbrevets beskrivning av andens frukter. Jag har länge varit medveten om att jag inte lever som jag borde men vad gör en ekorre som springer i ett hjul i sin bur? Jo, han fortsätter springa tills han dör eller så faller han och får en chans att fortsätta springa i hjulet eller hoppa av. Jag tror jag äntligen har nått punkten, för 115:e gången, där jag väljer att hoppa av. Vad fick mig till detta? 1) en resa till världens stressigaste stad, NYC, som visade sig vara den underbaraste upplevelse på länge, för Jesus var vår researrangör 2) ett vredesutbrott över två kära bröder i Kristus 3) Guds allmakt som rensar bort i min överfulla kalender 4) resignation inför Guds godhet och avsmak för min egen dumhet.

Så här sitter jag nu. Det regnar ute. Jag orkar inte duscha. Längtar efter att få fara på promenad med Herren och våga njuta av det. Under tiden lyssnar jag på musik, skriver förstrött och hämtar kraft från Källan.


2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Eva! Så länge sen sist!
Usch, på nåt sätt känner jag igen mig såå när du talar om ekorrhjulet. Och jag har lite svårt att hoppa av..

Men vet du vad? På julen blir det kanske NYC för mig! far antagligen å hälsar på Pyry och då kan det hända att jag flyger via NYC. Men det är ännu öppet..

Hoppas att du kan ta det lugn nu, ska be för dig. Mina skrivningar börjar på måndan(!) så jag är allt annat än lugn.. :S

Kramar

10:58 PM  
Blogger Eva said...

Va skoj att höra av dig! Fantastiskt om du får fara till NYC och Ameeerika! Jag ska be för dina skrivningar. Herren, skall slutföra det verk han har börjat!

Kram,
Eva

11:05 PM  

Post a Comment

<< Home