Friday, January 05, 2007

Tokroliga möten under vecka 1

#1 Mätt och belåten på spaning efter intressanta happenings uppstansade på Uni:s anslagstavla blir jag stannad av en man med grå hästsvans, moderna glasögon och datorväska. Om jag har tid att svara på en fråga. Jo, visst har jag det. Hurudan är den finländska mentaliteten som gör att vi politiskt sätt, enligt honom då, inte kan kallas en rättstat eftersom vi gång efter annan agerar eller låter bli att agera rättvist? Ja, säg det! Jag svarade att det beror på rädsla och likgiltighet. Men så här i efterskott inser jag att jag borde ha svarat rädsla och själviskhet men det är lite sent nu. Mannen håller på att skriva en bok och jag får kanske komma med i den ännu som ett intervjuobjekt med inriktning på etik och mentalitetsfrågor. Det tycker jag är otroligt och roligt!

#2 Kartlägger stadens gym och deras utbud. Vill börja träna Bodycombat. Hamnar på diverse fräsiga, svettiga ställen och överallt är det samma gudomliga service. De vältränade, hurtiga och evinnerligt glada gymbiträdena överhopar mig med sina förslag. Ei meill oo Bodycombattia mutta mitäs meidän Boxing tai Armyboxing tai Ultrapowerspinning tai mitäs elinikäinen jäsenyys kuulostaa??? I am impressed och mållös. Gymen tävlar om att få just dig som kund för, hela livet, typ! Mest speciell och eftertraktad kände jag mig vid ett av stadens mest exklusiva gym efter att ha suttit och diskuterat deras utbud i närmare en halvtimme med kedjans marknadschef på hans initiativ... Då var det mycket nära att jag skrev under ett avtal för att börja träna där för det hyperbilliga priset, 120 euroner...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home